Bjuden på dop

Nu är jag bjuden på en kompis dotters dop, lilla Kajsa!

165819-303

Det här inbjudningskortet damp ner i brevlådan häromdagen!

Bakgrundstyget har jag köpt på Åhléns tidigare och använt som bakgrund i tavla och brukar sätta fast en nalle med kardborrband på tyget i tavelramen. Det brukar jag ge bort till nyfödda barn och har vid något tillfälle även gett bort sänglinne i samma tyg som ovan till nalletavlan.
Detta tyget fanns även i ljusblått.

Men.... nu har jag idétorka....Är det någon som har tips på nån gullig doppresent till en tjej så skriv gärna det som kommentar till mig!

Den här lilla tjejen fick ett hemsytt kviltat täcke i julklapp av mig som jag broderade hennes initialer på men nu tänkte jag köpa en present.

Hoppas på tips!
Gokväll!

Kommentarer
Postat av: Terese

Hej Signe!
Jag var på barndop för en liten tjej för ett tag sen. Av mig fick hon ett litet halsband med hjärta. Ganska sött och kan ju användas ett tag.. Man kan ju förlänga kedjan efterhand om det behövs. Svårt det där annars... Jag ska vara fadder till min systerson som döps om en månad och jag har ingen aning om vad jag ska fixa till honom. Man vill ju att de ska kunna ha glädje av det länge på nåt vis...

oj, vilken utläggning det blev...

Postat av: Signe

Terese: Det är ju himla gulligt med hjärte-halsband faktiskt och användbart! Bra tips!...för annars köper man kanske nåt som bara läggs undan efter ett tag. I och för sig kan det ju finnas saker som kan vara kul att plocka fram när barnet blir äldre. Ska även på killdop snart. :)

2007-02-09 @ 08:38:25
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Anna

Hej på dej!

Mitt doptips var för långt att skriva i kommentar, så jag gjorde en blogg speciellt för dig idag. :0) Kanske hopplöst bakom min tid - men de var så skoj att göra dem. En kille som idag är 15 år har faktiskt till min stora lycka sitt dopskåp kvar.
/Anna

2007-02-09 @ 11:29:03
URL: http://pelargoniuminredning.blogspot.com
Postat av: Signe

Hej! Va snäll du är! Då ska jag titta in hos dig NU!!...spännande! :)

2007-02-09 @ 12:11:05
URL: http://designe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback