Lyx

Jag råkade slinka in på en klädaffär före jul (kanske händer nån gång ibland..hihi) och föll för en stickad klänning. Hittar ofta kläder på denna butik, Riva, som jag vill ha men det är ganska dyra kläder så det är inte så ofta jag unnar mig något därifrån.
Men.... jag hade ju ett tillgodokvitto som låg och brände i plånboken sedan i somras....När man då helt plötsligt får ett plagg nästan gratis så blir jag så himla snål..då ska jag ha nåt riktigt fint för pengarna.
I vanliga fall hittar jag massor jag vill ha. Nu dröjde det ända till jul ....å då hittade jag denna klänning, en tunnstickad svart kortärmad klänning med isydda diskreta svarta små pärlor i halsringningen, ärmslut och i fållen. Fram är det ett hålmönster med pärlor. Den är väldigt diskret och med ett stickat tunt snöre som man knyter runt midjan.
Tycker att märket på klänningen gör att den känns extra dyr och fin...se nedan:


165819-126
Om ni inte ser vad det står på märkeslappen (som jag försökt fota) så ska jag berätta:
SOAKED IN LUXURY
Visst låter det trevligt?!

165819-124
Det var lite svårt att fotografera den och få fram hur den ser ut när den är svart. Blev bäst när jag la ner den på vit bakgrund. Den blev fin med mina Gudrun-strumpbyxor som är svarta med grå rutor och mina Gudrun-skor, hade det till jul men till nyår så blev det finstrumpor till.

165819-125
Närbild på hålmönstret. Har lagt ett vitt linne bakom för att mönstret ska synas bättre.
Blev himla nöjd med att ha klänningen som den är eller till byxor.

Hälsningar "Soaked in Luxury"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefin klänning!!

2007-01-19 @ 10:29:16
Postat av: Thea

Lovely!
thea

Postat av: Malin

Vilken fin sida du har! Våra fönster är målade i "engelskt röd", men dom behöver målas om till sommaren, så det blir en hel del jobb =)

2007-01-19 @ 11:13:43
URL: http://lovedecorating.blogspot.com/
Postat av: Signe

Thea:visst är den...
Malin: Tack för berömmet! Vi måste måla om vårt oxå som sagt och då vill jag ha ljusgult m vita spröjs eller vitt med röda spröjs.

2007-01-19 @ 11:45:38
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Mia

Hej Lisbet Vilken fin känning, den tor jag passar dej utmärkt, säkert jättefin med"Sjöden"strumpor. /Mia

2007-01-19 @ 12:11:59
Postat av: Nettan

Shopoholic.... :o)

Jättefin klänning..., du kanske kan dela med dig av en bild när du har den på dig...
Om du vill vara lite hemlig kan du ju beskära bilden så att huvudet inte syns... *ler*

Ha en bra dag - from Not Soaked in Luxury

2007-01-19 @ 13:39:25
URL: http://nettans.blogg.se
Postat av: Tina

Klänningen är jättefin! Din stil är det oxå...
Ha en trevlig lördagkväll!
Kram tina

2007-01-20 @ 21:35:23
URL: http://tinas7rum.blogg.se
Postat av: molly's heaven

Sånn kjole vil jeg også ha...kjempefin! God søndag til deg;)

2007-01-21 @ 00:39:36
URL: http://mollysheaven.sprayblogg.no/
Postat av: Purple

Wow, vad snygg. Vem vill inte vara soaked in luxury!

2007-01-23 @ 20:09:47
URL: http://www.purplearea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback