Snart är det Julgransplundring!

Jag har inte plockat bort mitt julpynt än utan väntar tills dagen D....Tjugondedag Jul!
Det är ju så mysigt med all julbelysning i alla fönster, det blir så behagligt ljus av alla ljusstakar och julstjärnor. Men...det börjar ju faktiskt bli ljusare nu och behovet minskar av allt detta ljus.
Jag ääälskar julen med allt mys hela december i väntan på julen och att få njuta av pysslet som man fixat å donat med innan.
Tänkte passa på att visa lite julbilder på mitt hem innan allt pynt ska bort. En del pynt blir man så förälskad i och vill ha samma år efter år medan man ibland undrar ...Huuur kunde jag ha sånt där pynt ifjol?..känns ju inte alls rätt.

Jag älskar dessutom vintern och tyvärr har vi ju inte fått se så mycket av den än...men njöt i fulla drag på nyårsdagen när snön föll heeeela dagen! Dagen efter hade jag dessutom ledigt så jag kunde ta en promenad i allt det vackra och solen sken. Jag tycker faktiskt oxå om kylan! Det gnistrar så fint i snön och i träden när det är kallt!

Hoppas även på att få åka längdskidor...som är ett nytt intresse sedan några år tillbaka.

Här kommer lite bilder:
165819-18
Vår älskade kakelugn med lummer som pynt... Eldar i kakelugnen varje kväll helst...det är sååå mysigt!

165819-17
Meeera lummer....

165819-9
Bild från vardagsrum in till matrum... Har gjort iordning ett litet sidebord i matrummet som min mormor haft som köksbord och var tidigare mörkbrunt, tycker om det mer nu. Har även stolar till som fortfarande är bruna och slitna och står i köket, tycker om det med.

165819-36
Vardagsrumsfönster ...
165819-6
Närbild ur vardagsrumsfönstret på arrangemang....

165819-32
Stilleben i matrummet...

165819-21
Lite lagom jul i mitt matrum..

165819-23
Min favvobänk i matrummet...med julkuddarna på.

165819-34
Stilleben på sidebordet i matrummet. Samlar på tallrikarna (till vänster) men med rödrosa tryck och så sprang jag på en blåmönstrad tallrik som jag var tvungen att köpa. Tråget har gått i arv från min mormor, även soppterrinen till höger. Änglarna får stå framme året runt.

165819-20
Bordet dukat med min mormors lakan och även hennes duk ovanpå...

165819-5
Jag är nog galen i hjärtan, har upptäckt att jag har det lite överallt...dessa hänger bara framme till jul.


165819-4
Fin vävd handduk m broderi som jag älskar m glashjärtan som jag tycker om.

God fortsättning på er alla!
Kramar från mig!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej hopp,

Lite sent att komma och lämna kommentarer så här i mars - men kunde inte låta bli! Vilket vackert hem du har! Så fint! Många vackra arrangemang!

:)Anna

Postat av: Signe

Anna: Tack så mycket! Det gör absolut ingenting! Det är bara roligt! :)

2007-03-13 @ 16:15:29
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Mormor

Så märkligt! Jag har hittat flera av "mina" ideér hos dig..... kanske är vi tvillingsjälar:)
Underbara bilder jag är glad att jag hittat hit!!!

2007-12-09 @ 00:37:19
Postat av: Lummervännen

Hej!



Lummern är fridlyst och har varit nära utrotning.

Så gillar du verkilgen lummer så låter du den växa i skogen där den hör hemma.



mvh

en sann lummervän



http://www.nrm.se/sv/meny/faktaomnaturen/vaxter/kryptogamer/manadenskryptogam/ormbunksvaxter/lummertillvardagochfest.1096.html

2009-11-28 @ 21:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback