Sommarutmaning



165819-825Jenny
utmanade mig på detta:

Nämn något som gjorde dig glad igår
: Bara att vara ledig och
 småpyssla, att jag fyndade blommor på rea och att vi fick
 en påse nybakade muffins från grannens dotter, jättegoda!
Vad gjorde du kl 08 imorse? Hade klivit upp för att en viss
 liten katt gjorde allt i sin makt för att få upp mig! :)
Vad gjorde du för 15 min sedan? Bloggade..hihi...
Det sista du sa högt?   Till sambon: Hörde du va Lill-Signe
 väsnades imorse?
Vad har du druckit idag? Ingenting faktiskt...gick direkt
på bloggen.
Vad var det senaste du åt? Igår kväll, ett mörkt bakeoff
bröd direkt från ugnen med mjukost på.
Vad var det senaste du köpte? Om man inte ska räkna mat
så var det en låda blommor för 50 kr!!
Vad är det för färg på din ytterdörr? Vit
Vad är det för väder hos dig nu? Gråregnigt men jag tror
att det kommer att klara!
Godaste glassmaken? Oj, va svårt!...Rom-russin kanske!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Hehe...Jenny hade sett The Holiday och jag med så jag håller med om att det gör jag! :)
Sover du tungt? Ibland
Drömmer du mardrömmar? Inte så ofta men däremot vanliga drömmar.
Trivs du med ditt jobb? Det är bra men jag skulle vilja göra något mer kreativt!
Favoritklädsel? Kjol eller klänning.
Favoritlåt just nu? Maia Hirasawa..kan den heta What about a boy?
Vad ser du om du tittar till höger?  Lite tråkiga pärmar..bläh..
Vad gör dig glad just nu? Ska åka på loppisrunda med en kompis idag och kanske ta en fika på vägen.
Vad ska du göra härnäst? Frukost innan loppisrundan.
Höger el vänsterhänt? Högerhänt.
Humör just nu? Bra!
Favoritgodis?  Lakrits
Kläder just nu? Morgonrock
Sommarplaner?   Sånt som faller mig in för dagen eller veckan.
Hur många kuddar sover du med? Två
Spelar du ngt instrument? Nej, har gjort.
Morgon eller nattmänniska? Sommartid så gäller nog nattmänniska.
Vad är viktigast för dig? Att må bra
Är du kittlig? Sådär
Snarkar du? Ibland säger min sambo.
Stjärntecken? Skytt
Äckligaste insekten? Larver och maskar...bläh!
Stökigt el välstädat? Välstädat.
Längtar du mest efter nu? Frukost!!!


Själv utmanar jag LilyJohanna,  Skrotmaja och Sara

Ha en jätteskön söndag!
Kram :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Godmorgon! Så roligt med en utmaning!!
Ska ta mig an den lite senare, måste göra tårta nu, vi ska ha kalas idag. Ha en mysig söndag.
Kram Johanna

Postat av: Lily of the valley

Nu är jag klar med utmaningen.
Ha en skön söndag!
Kram
Lily
:)

2007-07-01 @ 11:18:04
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Lily of the valley

Ps! Det är kul med utmaningar!
;)
Kram
Lily

2007-07-01 @ 11:19:23
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Mari ( Guldkant på livet)

Hallå där, hoppas helgen varit bra och att du njuuuter av din nystartade semester!!
Kul att läsa om dig, förstår du inte tyckte det var ngn idé att sända mej utmaningen för min skepsis inför dem ; )
Fick en ändå, jag ska ta mej an den senare... Rom russin bara älskar jag med!!
Kan köpa såna GB paket och sleva i mej!!
DEn där filmen Holiday alla pratar om måste jag nog se...
ha en bra ledig söndag!!
Mari.

2007-07-01 @ 13:56:51
URL: http://www.guldkantpalivet.blogspot.com
Postat av: Tonje

For en morsom lesning...er flott med slike utfordringer som gjør at man lærer personene bak bloggen bedre å kjenne=)

2007-07-01 @ 14:15:55
URL: http://interiorhuset.blogspot.com/
Postat av: Mari ( Guldkant på livet)

...glömde ju säga, blev så fokuserad på dina svar... mysig bild med zink och stövlar...tänk va stövlar kan vara vackert ; )
Mari.

2007-07-01 @ 14:56:31
URL: http://www.guldkantpalivet.blogspot.com
Postat av: Granne med Selma

Kul att läsa "fakta" om dig :-)
Panelen i köket har vi hittat på själva och satt upp. Det blev bra. Maken tycker att det roligaste med den är att "ingen annan har en sådan" :-)
Kram Sussie

2007-07-01 @ 17:53:05
URL: http://grannemedselma.blogspot.com
Postat av: Skrotmaja

Godkväll, klart man antar en utmaning : )
Kram.

2007-07-01 @ 18:21:18
URL: http://skrotmaja.blogspot.com
Postat av: Maria-Jag blommar

Kul att läsa din lista! Om det är OK vill jag sätta upp din blogg bland mina favoriter?

2007-07-01 @ 18:52:23
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Ankan

Kul att läsa! Gillar också romrussin men älskar glass överhuvudtaget:) Jag har också påbörjat min semester. Härligt!

2007-07-01 @ 21:08:29
URL: http://www.elinsstuga.blogspot.com
Postat av: Sara

Tack för utmaningen. Visst ska jag delta!

2007-07-01 @ 22:06:18
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: EVA

Visst är det kul med utmaningar där man får lära känna bloggvännerna lite till ?!!
Jag hakade också på idag...
KRAM EVA

2007-07-01 @ 22:30:42
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Signe

Johanna: Va bra! Ser fram emot att läsa om dig sen! Hoppas ni fick ett mysig kalas idag! :) Kram
Lily: Trevligt! Jag har tittat in och läst och det var jättekul att läsa! Hoppas att du haft en skön söndag!:) Kram
Mari: Jaa, det har varit en avslappnad helg eftersom man vet att man är ledig ett tag framåt!..skönt!..har gjort lite måsten mellan varven men det har inte alls varit betungande..Hihi..som jag skrev hos dig så känner vi nog varann bra..jag anade att du inte var så sugen på en utmaning så därför valde jag bort dig..:)..men såg att du fick en ändå :) Du måste se The Holiday, den är heeelt underbar! åsså blir man kär i Jude Law..ojojoj...Hoppas du haft en skön söndag! Kul att du gillade bilden!..sambon tycker det ser för hemskt ut med stövlarna framme..jag tycker det är romantiskt och gammeldags med gummistövlar! hihi..Kram
Granne med Selma: Panelen var ju verkligen jättebra påhitt! Den formen hade jag aldrig kommit på!..kul att ha något eget!..och det blev ju så himla fint! :) Kram
Skrotmaja: Trevligt! Jag var in och läste och det var jättekul att få läsa! :) Kram
Maria-Jag blommar: Självklart får du länka, det är bara roligt! :)
Ankan: Visst är det gott?!..Gillar kulglass bättre än mjukglass..och det får gärna va nåt att tugga på i glassen som rom-russin eller dajm..Ha en skön semester du med! :) Kram
Sara: Kul att du antog utmaningen! Var nyss in och läste! Jättekul att lära känna dig lite mer! :) Kram
EVA: Jaa, det är himla kul! Man får lite mer kött på benen..om man säger så..:) Kram

2007-07-01 @ 23:28:42
URL: http://designe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback