Helgen

165819-416165819-417
I fredags var jag och fyndade lite saker på en sybehörsaffär som hade 30% rabatt på hela butiken. Köpte inte mycket alls...tänkte att jag inte skulle köpa nåt som jag inte behöver. Det blev i alla fall 2 stuvbitar tyg, ett i grov spets och en kapad panelgardin som var rätt så smal i vitt linne med ormbunksblad på rad (ska ha den som duk), pärlgarn att brodera med, pennor att rita på tyg med och extra synålar till symaskinen. Bra att ha saker blev det! Tyvärr kan jag inte visa vad jag köpt för min kamera har gått sönder....snyft...hur ska jag klara mig utan den i ca. 2,5 vecka (skulle bli ivägskickad så länge).
Jag får leva på mina gamla bilder så länge och låna kamera om det blir kris.

165819-419

Tittade ut genom fönstret i helgen och såg såna här fina Sidensvansar i mitt paradisäppelträd och så kunde jag inte fota dom så nu har jag lånat en bild på internet. Det är så trist att inte ha en kamera till hands.

Fredag kväll gjorde jag i alla fall en god sallad på färsk spenat, färska champinjoner, avocado, rödlök, fetaost i provencalska kryddor, paprika, tomater, grillad kyckling och jordnötter på toppen...Till det rött vin! Mums!
Bjöd hem en av mina närmsta arbetskompisar som blivit "utkörd" pga att hennes sambo skulle ha herrmiddag. Hon hade med sig supergott, nybakat, grovt bröd och smågodis...mums.
Vi såg Let´s dance såklart.

165819-415

Lördag förmiddag blev det skidåkning igen...men det var ingen höjdare....skitåkning blev det.....hade motvind, spåret drev igen, träningsvärk i ljumskarna sen gymmet dagen innan och skavsårsplåstren flyttade på sig och det skavde på förra veckans skavsår....Grrrrr!
Tog mig ju runt de 7 kilometrarna i alla fall.
Ritade mönster på linnetyg för att brodera och bloggade lite såklart.
Sen blev det fläskfile marinerad i vitlöksmarinad, klyftpotatis med grönsaker, färdig bearnaise och sallad.

Igår söndag var jag duktig och rensade och tog rätt på en massa papper och räkningar som blivit liggande i högar....Oj, vilken tid det tog...men, men nu är det gjort! Inte blev det då nån skidåkning med de där skavsåren. Hann ju brodera lite oxå!

Men ojoj, va helgen gick fort!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilken underbar helg du verkar ha haft!!!

Men du, har kameran REDAN gått sönder? Den är ju så gott som ny.... Du måste ha nött ut den, kanske blev överhettad av alla foton du tog.. *retas*

Postat av: Signe

Nettan: Joodå, hyfsad helg! Har haft kameran i en månad och en vecka och så går den sönder...grrr...linsfel! Har väl kört med den stackars kameran fööör mycket! kanske bara behöver vila upp sig stackarn... *ler*

2007-02-26 @ 13:46:45
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Mari

Hallå där Signe & Co ! Ja jag vet, det är så himla trist utan kamera men vi väntar och jag lovar kika in med jämna mellanrum fram till dess att du får kameranan tillbaka,vi sviker dig inte! Du får kika på mina bilder så länge! Nej, jag är verkligen ingen fotograf även om jag gillar att fota, om sanningen ska fram så är nog kameran jag har nu alltför avancerad för mej ( jag hatar bruksanvsingar) men jag älskar att hitta fina motiv! Anledningen, som du frågade efter, varför jag fotade på mässan var för att jag tycker det var så kul, så mycket fint att se på och jag bad om tillåtelse och fotade så "diskret" jag kunde...kul att titta på när man kommer hem sen, när man är på plats är det så mycket att se att man inte uppfattar allt...
Jo du, Bob var charmtrollet nummer ett! Jag har saknat honom...
Vad himla gott det där lät som ni åt i helgen, var det bara som en kall sallad liksom? Mm, gott bröd & rödvin till, lyckan är fullständig!!
Ha det så bra det går nu. Utan kamera!
Mari.

2007-02-26 @ 14:03:35
URL: http://www.guldkantpalivet.blogspot.com/
Postat av: Mari

... glömde säga, hur hurtig är inte du!! Skoskav och motvind i 7 km!! Och sen hem och sy och brodera! Jesus. Du får visa upp dina alster sen när kameran är fixad!! // Mari.

2007-02-26 @ 14:16:02
URL: http://www.guldkantpalivet.blogspot.com/
Postat av: EVA

Vilken "god" helg du verkar ha haft !
Den salladen lät smaskig, förutom jordnötterna. Det går inte ens att ha såna hemma hos oss. Dottern är allergisk !'
Men det funkar ju utan...

KRAM Eva

2007-02-26 @ 14:28:39
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Signe

Mari: Tittar gärna på dina bilder så länge! Jag "hatar" oxå bruksanvisningar, har inte tålamod med sånt! Mmmm...salladen är kall...jättegod! Ska försöka klara mig utan kamera...men kanske lånar en som sagt om det blir kris! *ler*
Alstren kommer att visas längre fram! :)

Eva: Salladen är jättegod, blir så fräscht med färsk spenat...härlig grön färg på bladen, nästan som blombladen ovan på sidan fast mörkare. Den är även god utan jordnötter, jag lovar!
Kram

2007-02-26 @ 15:06:21
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Lisa

Visst får man kameraabstinens, när man är utan den! :)

2007-02-26 @ 15:09:06
URL: http://mittlillahus.blogspot.com/
Postat av: Signe

Lisa: Jaa, verkligen! Man känner sig inte hel utan kamera..*fniss* det saknas nåt!

2007-02-26 @ 15:21:25
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Anna

Nu har jag läst om mat på två bloggar, nu får jag helt enkelt lov att gå och slänga ihop nåt.. Har missat middagen idag.

Du är så himla duktig med skidorna. Jag är liksom hela tiden på väg att ge mig ut, men det blir aldrig. Suck!

Kram
Anna

2007-02-26 @ 20:04:17
URL: http://pelargoniuminredning.blogspot.com
Postat av: Signe

Anna: Hoppas du fick i dig nåt ätbart, inge bra å hoppa över mat heller! :)
Det är så kul att åka! Du gör säkert nåt annat bra istället! Kram

2007-02-26 @ 22:10:38
URL: http://designe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback