Mat och film

I lördagskväll bjöd jag och min sambo hem en av mina tjejkompisar på middag. Vi bjöd på vietnamesisk maträtt med thailändsk öl. 

165819-149
Dukningen.
Mina 1700-tals glas från Frejas boning och favoritservetterna från Ikea.

165819-147
Vi lagade mat ur den här kokboken som vi fått i present.
165819-148
Den heter så här och här kan ni se vilka som gjort kokboken.

165819-151
Vi bjöd på Lemon Grass Chicken, en vietnamesisk maträtt. Min sambo som ätit mycket på bl.a thairestaurang sa att thailändare ofta lägger upp maten så här men sedan rör ihop så man får alla smaker på en gång.
Det gjorde vi och det blev supergott!
165819-152
Eftersom jag inte vet vad man dricker för öl i Vietnam så fick det bli en thailändsk öl som var jättegod!

I efterrätt åt vi Gino (frukt och bär gratinerade med riven vit choklad) och vaniljglass och kaffe, mums!

Efter det så tittade vi på film, närmare bestämt på denna:

165819-150
Ingen av oss tyckte den var en hit, tyvärr! Den  handlade nästan baaara om fotboll och jag tror att vi skrattade högst 3 gånger. Den var väldigt beige. Hade lite förväntningar eftersom det var så bra skådespelare med, dvs: Jonas Karlsson, Torkel Pettersson och Göran Ragnestam bl.a

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ååååå, både gott och fint ser det ut!!! MUMS! (Nu blev jag hungrig!)

2007-01-22 @ 10:42:02
Postat av: Hanna

Hej Hej! vilket tips med "ihoprörningen" med maten, det ska jag testa nästa gång..

Postat av: Ninni

Munvattnet börjat rinna, ser att man måste bjuda in sig snart, farligt att lägga ut såna bilder, du riskerar ju ovälkomna gäster!!!!(fniss)

2007-01-23 @ 15:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback