Loppis Utflykt

165819-899165819-897
165819-894165819-893
165819-895165819-896
165819-891165819-892
165819-890165819-888
165819-887165819-886
165819-885165819-884
165819-883165819-889

Hoppas att ni orkade titta på alla bilder! Skulle kanske ha delat upp dom på 2 inlägg men jag kunde inte låta bli att lägga ut alla på en gång. Jag har så mycket bilder i min kamera så den håller på att svämma över..kan det bero på att man ser bilder överallt och fotar som en tok. Jag fotar alla möjliga konstiga saker men det är ju såå roligt.

Jag och en kompis var på loppis-utflykt idag i det regniga vädret..lyckades fota lite ute mellan skurarna.
Vi hittade en hembygdsgård på vår loppis-tur och hade den turen att det även fanns en nyöppnad loppis där.
När vi kom såg det dött ut trots alla bilar som stod på parkeringen, det fanns endast en plats över till oss. Det visade sig att det var gudstjänst inne i ena huset. Men så kom en snäll dam springandes och det visade sig vara en av dom som stod i cafeterian. Det var en väldigt trevlig och serviceminded dam som genast öppnade den låsta loppisen.  Vi fick gå runt själva och titta och sen komma och betala i serveringshuset. Min kompis köpte en fin glasburk och jag hittade såklart ett bort med gratis grejor på, 6 st gamla stora matskedar som satt ihop med ett band.
Skämdes när jag kom till serveringen och sa att..jaa, nu känner jag mig lite dum..de här låg faktiskt på gratishyllan och jag vet inte om de ska ligga där men det gjorde de..hoppas att du litar på mig!..och det gjorde hon. Jag kände mig dum fast jag inte gjort nåt fel..varför har man jämt dåligt samvete?! :) I anslutning till loppisrummet i ladan så hittade vi ett fantastiskt lantligt "rum" uppbyggt med tegelstenar som grånat och det stod gamla fönster där och det var även ett underbart gammalt fönster att titta ut igenom.
Vi tittade runt i ett av huset och det var helt underbart, stora rum inredda med gamla tapeter och gammal inredning. Det var som att hamna långt tillbaka i tiden och vi ville bara flytta in där och bo där heela sommaren! Underbart ställe! Kunde inte låta bli att fota därinne oxå! Jag blir så lycklig av gamla hus!
Vi planerade att fika på ett annat underbart ställe ,lite längre bort, med gamla hus men när vi kom dit så serverade de inte längre fika utan hade endast linnekläder till försäljning. Det var synd att vi inte fick sätta oss ner och njuta av den vackra gården som vi sett fram emot. Då åkte vi helt enkelt tillbaka till serveringen med den snälla damen och köpte tunnbröd med mese och ost och en kopp kaffe, jättegott! Satt ute på de gröna utemöblerna som ni ser på en bild ovan. På parkeringen såg vi en bil med ölburkar fastknutna och frampå bilen satt en liten bukett så vi frågade damen om det varit bröllop och då visade det sig att ett par gift sig i kyrkan bredvid och att de haft middag och fest i ladan, mysigt!
Efter vårt fika så köpte vi lite lotter i tombolan och hoppades på att vinna lite fina hemslöjdade saker men det lyckades vi inte med. Tackade damen på nytt och åkte vidare.
Vi hann säkert med 6 loppisar på ca. 4 mil och vår tur tog oss ca 5 timmar.
Vi hade en trevlig dag! Hoppas att ni haft en bra dag oxå! :)

Kommentarer
Postat av: Lantlivsanette

Åhh så roligt ni har haft det..det är så kul med utflykter...en hel dag gud så roligt...
Kika in hos mig så får du se en knäppis som gjorde en utflykt på en kvart !!fniss..
Kram Anette

Postat av: Terese

Det låter helt underbart och idylliskt, en sån härlig dag ni verkar haft! Och 5 loppisar :) och dessutom hitta gratisfynd!
Ljuvliga bilder du visar! Fina trasmattor, vackra byggnader och fönster, söta trädgårdsmöber!
Jag börjar nog få lite loppisabstinens...
/Terese

2007-07-02 @ 09:00:23
URL: http://www.bagateller.se/
Postat av: art[e]fact

Åh, vilken dag ni verkar ha haft! Härligt!! Ha en bra dag idag med!

2007-07-02 @ 09:12:12
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Mari ( Guldkant på livet)

Å vilket härligt inlägg!!
Och vilken loppisrunda, 6 st?!
Du måste ge mej adresserna sedan ; )... Men vilka mysiga bilder, jag fick lust att hoppa in i rutan!
Jag förstår ni hade en härlig dag och så mysigt att få fika i en sådan miljö!!
Kul du gjorde lite fynd, och jag vet, man är så där knäpp, full av moral och samvete...plågsamt ; )
Häftiga gamla möbler, tapeter och trasmattor och så fina naturbilder längst upp där, ser ut som om ni varit i Österrike el nåt!!
Ha en härlig semstervecka!!
Mari.

2007-07-02 @ 09:21:02
URL: http://www.guldkantpalivet.blogspot.com
Postat av: Vildängel

Ja men att fotografera så det svämmar över av bilder är ju bara kul! Fotografera vidare!

2007-07-02 @ 09:25:12
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: EVA

Vilken härlig loppisrunda ni gjort ! Och fynda gratis är väl aldrig fel...
KRAM EVA

2007-07-02 @ 10:14:45
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Och jag som är så loppissugen idag, men jag har varit på den närmaste och vet ej vars det finns någon mer...vore härligt om man hade en rejäl loppisrunda att åka runt på.

2007-07-02 @ 10:21:15
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Sara

Låter som att ni haft en härlig dag! Vilka härliga bilder också:) Klart att jag ville anta utmaningen, det är kul med sådana utmaningar och det är kul att läsa sina medbloggares svar! Hoppas du får en skön dag! Kram!

2007-07-02 @ 10:21:48
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Tonje

ojojooj det hørtes helt fantastisk ut.Bildene var kjempe nydelige.Rakk dere hele 6 loppiser?? wow det var virkelig mange=)

2007-07-02 @ 11:57:07
URL: http://interiorhuset.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Jag älskar också gamla hus och gamla fönster, dörrar och grindar. Kan aldrig få nog av såna bilder!

2007-07-02 @ 12:38:07
URL: http://mittlillahus.blogspot.com
Postat av: Nygammalt

Så mysigt att få komma iväg och kika lite! Förstår precis vad du menar med alla bilderna, har lyckats knäppa över 200 st på min lilla semester (måste ju fota i olika vinklar). Så man behöver ju inte vara orolig att man inte har något att visa ett tag framöver. Kram.

2007-07-02 @ 15:00:22
URL: http://nygammalt.blogspot.com/
Postat av: Anna

Vilken härlig dag du berättar om. Den loppisen är lik en häromkring. Så vackert! Kram

2007-07-02 @ 15:14:54
URL: http://pelargoniuminredning.blogspot.com
Postat av: Lily of the valley

Det låter som ni haft en rolig dag. 6 loppisar...WOW
Ha det bra :) Kram Lily

2007-07-02 @ 18:05:26
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Poppins

Vilka vackra fotografier. Det blev en sådan mild färgskala, kan vara vädret som gör det. Men vackert blev det. Och det där gröna möblemanget skulle jag gärna ha i min trädgård.
Ni hade verkligen en mysig utflykt.
Kram

2007-07-02 @ 19:55:43
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Nergårds-Emma

Vilken härlig dag ni har haft! Tack för att vi fick se dom fina bilderna ifrån det gamla huset. Kram!

2007-07-02 @ 20:31:12
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad mysigt det låter och vilka vackra bilder.
Kram Marie

2007-07-02 @ 21:47:01
URL: http://vitaranunkler.blogspot.com
Postat av: Ljuvligt hemma

Ni ser ut att ha haft en alldeles underbar dag! Fin fina bilder :)

2007-07-03 @ 09:53:27
URL: http://ljuvligthemma.blogspot.com
Postat av: art[e]fact

Hoppas att dagen varit bra! :)

2007-07-03 @ 18:34:20
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Signe

Lantlivsanette: Jaa, det var jättekul! Din kvart verkade i alla fall lönsam! *fniss* Kram
Terese: Det var jättehärligt..trots regnet! Visst är det ett underbart ställe på bilderna?!..räknade efter och kom på att vi var på 7 loppisar men då var några av dom garageloppisar..Hihi..du kanske måste gå på loppis snart?! :)
art[e]fact: Det var jättehärligt!..särskilt stället på bilderna! :)
Mari: Tack! Älskar såna ställen och det blev nog 7 loppisar sammanlagt! :) Hade kunnat flytta in på den där gården direkt! Helt underbart..tänk ett sånt sommarhus! Hoppas du har det skönt oxå! :)
Vildängel: HIhi..måste börja lägga ut oftare tror jag..blir stressad av att bilderna hopar sig :)
Eva: Jättehärligt!..och va konstigt det kändes när det var gratis! :) Kram
Maria-Jag blommar: Du får ta och åka en sväng så kanske du upptäcker nya på vägen! :)
Sara: Det hade vi verkligen! Visst är stället mysigt?!..trevligt att du antog utmaningen! :) Kram
Tonje: Tack! Ja det blev verkligen en loppisturne! :)
Lisa: Håller med fullständigt!...man mår så bra av sånt! :)
Nygammalt: Visst är det! Jaa, man knäpper i massor av vinklar för säkerhets skull, är lite dålig på att deleta bilder som bara är nästan bra...Nää, det finns massor med bilder att lägga ut..ligger lite efter känner jag! :) Kram
Anna: Det var jättehärligt! Gillar såna ställen! :) Kram
Lily: Jaa, var helt slut i ögonen till slut efter all "scanning" av saker för att hitta fynd! :) Kram
Poppins: Tack! Jaa, det blev verkligen en mild färgskala, härligt! Det var såå mysigt! Kram
Nergårds-Emma: Jaa, det var så härligt! Roligt att du uppskattar bilderna! Kram :)
Marie: Tack! Jaa, det var mysigt! Måste kolla in vad du gjort i Danmark oxå!:) Kram
Ljuvligt hemma:Tack!
Jaa, alldeles underbar dag! :)
art[e]fact: Jajamensan! Superfint väder! Hoppas din dag varit bra oxå! :)

2007-07-03 @ 22:40:15
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: sara

Jätte fina bilder! Det är så kul att gå på loppis.. jag hoppas jga hinner med många i sommar!
ha en fin
kväll

2007-07-03 @ 22:51:21
URL: http://vitahemsara.blogspot.com
Postat av: Signe

Sara: Tack! Det är himla kul!..och roligast är det när man råkar ramla på någon där man inte visste att det fanns en! :) Ha de gott!

2007-07-04 @ 23:52:56
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Ella

Hej!

Läste ditt inlägg om hembydsgården och såg att bilderna är från Para Hembygdsgård=) Jättefint ställe. När jag sedan läste vidare att ni åkt till "ett annat underbart ställe, där de bara sålde linnekläder" så måste det ju vara Sångagården du menar, jag är nämligen ägare och var nog den som mötte er där=). Hoppas att ni inte blev alltför besvikna att ni inte kunde fika... Tack för trevlig läsning och vackra bilder!

Kram Ella

2011-06-05 @ 10:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback