Har ju blivit utmanad!

165819-59

Igår blev jag utmanad av 3 bloggkompisar:
Anna, Thea och Jenny!

Utmaning - 6 underliga saker om mig själv!

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. När jag dricker te eller kaffe så är det sällan som jag dricker upp allt i muggen, det blir alltid en liten slatt kvar. Särskilt när det gäller kaffe om sambon hällt upp (häller i för mycket) för jag vill bara ha en halv mugg oftast. När han då bär bort min mugg lyckas han ju alltid skvimpa över så det sölas på golvet. Grr..tänk att du aldrig kan dricka ur..får man höra då. *ler*

2. Har fotografiskt minne när det gäller inredning. Om jag hälsar på hos nån registrerar jag allt och kan berätta i detalj hur det såg ut i flera rum, kul att komma ihåg.  Det är ju såklart pga att jag är så intresserad av inredning. Hoppas ingen tycker att det är obehagligt när jag hälsar på nästa gång..*fniss*
När det gäller tråkiga saker har jag tyvärr inte samma minnes-kapacitet.

3. Måste (oftast) alltid kolla spisen när jag åker hemifrån...annars måste jag vända och kolla så jag inte glömt spisen på.

4. Om det finns mjölk kvar i glaset när jag ätit upp maten så kan jag oftast inte dricka upp mjölen som finns kvar...tycker det är äckligt. Kan inte dricka mjölk som den är. Kan dricka lite om den är iskall. Knäppt va?!

5.  Ofta när jag har åkt bil längre sträckor så sitter jag ju såklart och tittar efter fina och/eller gamla hus. När jag ser ett obebott gammalt hus så blir jag så sugen att gå in och titta...även i hus där det bor folk. Då kan jag fantisera om att ..tänk om man fick gå in och titta i alla hus som man vill titta i.

6. Är livrädd för larver. Daggmaskar är oxå äckliga...Om jag är ute och går på asfalt när det regnat är jag noga med att kolla så jag inte kliver på nån..äckligt...Om jag cyklar är jag rädd att jag ska cykla över en daggmask och att den liksom ska fastna på däcket och sprätta upp på mig...bläh.

Jaa, såå konstig är jag...hihi. Det bjuder jag på.

Jag utmanar Stina, Mitt lilla hus, Mollys hus, Majsans Shabbychic, Lantlivet och Lotten !
Hoppas ni vill vara med!


Kram!

Kommentarer
Postat av: stina

Min kära lilla stumpa. Vet du? Puss, det är femte gången nån vill utmana mig. Haha....

Så här skrev jag...


Jaha du...kan ju börja med att säga att min man sa- "-Behöver du hjälp så"... Hfrmf...

1. Kan vakna mitt i natten och tänka att jag måste upp och göra nåt. Känner jag att jag är för trött för det går jag upp och skriver en lapp, tar ett glas mjölk en chokladbit och går och lägger mig igen.

2. När jag tvättar de blandade ljusa färgerna i maskin, står jag sen och hänger upp den efter färg. Det är FINT.

3. Skämtar även när jag är dödssjuk, så det lär väl bli min sista grej, ett skämt.

4. På min gravsten ska det stå (det ska vara en liten en)..."Här ligger mamma och skräpar".

5. Är inte rädd för nåt, fast jag hatar tandvärk.

6. Alltid ärlig, även då jag sitter risigt till. Får man en smäll, kan man ju ändå lugnt leva vidare.

7. Skämtar så mycket och tokar mig så mina barn påstår att...de aldrig kommer att få en normal mamma.


För knäpp är jag...Men det är kul...
Kram Stina

Postat av: Mari

Blir så full i skarrt när jag ser din beskrivning av dig själv, allt utom de där med maskarna hade kunnat vara jag, jag har snarare lite fågelfobi, även om jag matar dem och vill dem väl..

Jag kan heller inte dricka mjölk som den är, absolut inte, men älskar iskall mjölk till mat, och jag minns knappt att jag tömt en kopp kaffe någongång! Jag duttar och smådricker länge..Kollar spisen extra gör jag med... När jag blev utmanad så skulle jag nog kunnat fått ihop lite bättre svar än jag fick... man skulle nog få ihop ett 20-tal med, rätt kul, men vi är nog alla lite "galna" fast det är normalt! Tack för orden om mitt rum, men... tja, du vet, man blir aldrig nöjd ändå..jag förändrar jämt... Mari.

2007-03-07 @ 11:49:52
URL: http://www.guldkantpalivet.blogspot.com
Postat av: Signe

Stina: Haha...va rolig du är! Ang. tvätten så är du lik min sambo som tvättar i 40 eller 60...inte efter färg. Tack för att du svarade! Kram

Mari: Hihi..När man väl ska skriva så tycker man först att det är så svårt å får ihop 2 saker. När man är klar kommer man på hur mycket som helst.
Jag vet, man blir aldrig nöjd..jobbigt...men jag tycker det är mysigt! :)

2007-03-07 @ 11:57:58
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: EVA

Hahaha... allt utom den sista punkten stämmer på mig också !!!
Har faktiskt börjat dricka kallt kaffe också nu...sista slatten är ju alltid kvar och iskaffe funka ju, så...

KRAM EVA

2007-03-07 @ 12:05:17
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Signe

Eva: hihi...va roligt att jag inte är ensam om att vara som jag är..det känns tryggt! Usch för kallt kaffe *ler*
Kram

2007-03-07 @ 14:29:51
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Mari

Jaså, The Ark har en annan låt som spelas ute nu? Den har jag nog inte hört men de är bara otroligt bra! Tapeten ja, jag ska försöka kolla upp det, jag minns inte riktigt men det var ingen "exklusiv" sort, det vet jag i af... Mari.

2007-03-07 @ 14:36:07
URL: http://www.guldkantpalivet.blogspot.com
Postat av: Lisa

Ja det där med gamla hus känner jag igen, speciellt tomma, då vill jag så gäärna kolla lite...

2007-03-07 @ 17:11:32
URL: http://mittlillahus.blogspot.com/
Postat av: Nergårds-Emma

Hi hi, konstiga och kul grejer :-)

2007-03-07 @ 19:16:51
URL: http://nergardsemma.blogg.se
Postat av: Jenny

Idag får man skratta gott när man tittar runt hos andra som gjort utmaningen. Det är skitskoj! *LER* Man känner ju igen sig, hela tiden *LER*

2007-03-07 @ 19:27:26
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Postat av: Signe

Lisa: Visst blir man nyfiken på tomma hus?! :)

Nergårds-Emma: Hihi..Det är tur att i alla fall några känner igen sig så man inte är helt konstig! :)

Jenny: Hihi...jaa..och det är så skönt att höra att några känner igen sig för annars vore man väl himla konstig..hihi. Nu har jag en bloggkatt här som försöker ta muspekaren, busfian! Kram

2007-03-07 @ 20:07:30
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: stina

Haha. Jag ställde samma fråga till en annan idag. Jo, jag har ändrat färg. Puss Stina

2007-03-07 @ 20:58:30
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Anna

Så kul :0). Är kul att läsa bloggar idag, man får reda på saker som man annars inte skulle ha vetat och skapar sig en bild.. Nu ser jag dig framför mig som kvinnan som alltid sitter och ser lite skyldig ut för att hon inte druckit ur glaset ordentligt :0)

Sköt om dig!

2007-03-07 @ 21:26:55
URL: http://pelargoniuminredning.blogspot.com
Postat av: Lime

Kul utmaning - men svår! Nu är det iallafall antagen :-)

Känner igen det där med minnet och inredning. Minnet funkar ganska bra på bra matrecept också.... men som sagt, inte alltid på annat som det ibland kanske borde... hrmm..

2007-03-07 @ 21:53:36
URL: http://lantlivet.blogspot.com
Postat av: Signe

Stina: Såg att jag på nåt konstigt sätt länkat fel när jag skrev att jag utmanat dig. När man klickar på Stina hamnar man hos Lotten...kommer inte in på bloggen just nu så jag får ändra sen. Jamen, då är jag inte heelt förvirrad ang. färgen på sidan. Ha en trevlig torsdag!:)

Anna: Visst är det kul?!...hahaha...blir så full i skratt av bilden du får av mig...Tränade på att dricka mjölk i kväll..*fniss* Tinade upp 2 frysta bullar och drack mjölk till...hällde upp en extra liten skvätt KALL mjölk och ...det gick ner! :)
Sköt om dig du oxå! Kram

Lime: Kul! Det är alltid svårt precis när man ska komma på och senare på dan så kommer man på massor med mer konstiga saker..*fniss* Ang. minnet så önskar man att man kunde vara bättre på att minnas viktigare saker oxå! *ler* Ha en trevlig torsdag!



2007-03-07 @ 22:16:09
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Mari

Hej igen, jo det är exakt likadana stolar som dina! Jag såg dem förut. Jag köpte mina för 100 kr för alla fyra (!!!) på en loppis i Nyland för några år sen! Har klätt dem med tyg som ser ut som sten, till mitt rum, de är nog snygga i köket, då hade jag haft ett annat tyg på dem! Jag gillar dem. Mari.

2007-03-07 @ 22:33:01
URL: http://www.guldkantpalivet.blogspot.com
Postat av: Thea

Ojoj, när jag läste det om daggmaskarna skrattade jag så mkt så maken var tvungen att komma och kolla vad det var, haha...
Det där med kaffet förstår jag mkt väl ;)
Kram

2007-03-07 @ 22:51:42
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Tonje

Takk for hyggelig hilsen i bloggen min.
Slike utfordinger gjør at man lærer å kjenne personene som har svart bedre.

2007-03-07 @ 23:08:06
URL: http://interiorhuset.blogspot.com/
Postat av: molly's heaven

Kjente meg igjen i nesten alt...hehe! Morsomt, ha en fin dag:))

2007-03-08 @ 11:32:44
URL: http://mollysheaven.sprayblogg.no/
Postat av: art[e]fact

Näe, vad läskigt! Jag är EXAKT likadan vad gäller mjölken! Kan aldrig dricka bara mjölk utan det måste vara tillsammans med något annat. Sen kan jag aldrig "sluta" på mjölk, allså sista tuggan eller klunken får aldrig vara mjölk för det är äckligt!

Ha en bra dag!

2007-03-08 @ 13:54:00
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Tina

Vad tokig du är, fniss! :)
Skoj att se vad andra har för tok för sig oxå...
Vad fin bloggen blivit, med blommorna runt omkring.
Hoppas att allt är bra med er och njut av helgen som kommer, dvs drick mycket mjölk! :)
kram!

2007-03-08 @ 15:00:10
URL: http://tinas7rum.blogg.se
Postat av: Signe

Mari: Jag kände igen dom direkt..de kanske kommer från samma tillverkare! Jag har även bordet till men det har jag tagit bort brunfärgen på och målat benen antikvita och slipat skivan. Skoj!

Thea: hihi..Flinar stort när jag ser din kommentar. Fick höra av en kompis att hon är likadan..hade inte hon sagt lika som mig hade jag nog inte vågat skriva det...hihi.
Kram

Tonje: Jaa, det är jättekul med utmaningarna! hihi :)

Mollys heaven: Det är alltid lika kul att höra att det är fler som känner igen sig..vore ju hemskt annars..*ler*. Ha en bra kväll! :)

art[e}fact: Näha, va lustigt! Jag åt faktiskt två bullar m mjölk igår kväll...iskall mjölk!..hihi
Ha en skön kväll! :)

Tina: Hej, kul att se dig! Jaa, jag är lite småtokig..hihi! Kul att du gillar designen på Designe! Allt är bra men det blir nog snarare vin än mjölk *ler*! Jag såg att du gjort ett inlägg..ska läsa det sen! Kram



2007-03-08 @ 17:32:54
URL: http://designe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback