Utmaning

165819-1083
Min rosenbuske som faktiskt blommar lite nu igen!

Blev utmanad av Mia, på bloggen
Hem och Lycka, en trevlig blogg med jättefina bilder! Utmaningen går ut på att skriva om ovanor/vanor. Jag tänkte till lite grann och fick ihop en rejäl lista, ja inte mer än 8 punkter men de blev fylliga, hoppas ni orkar läsa! Kan hända att jag skrivit någon av dessa punkter tidigare när jag blivit utmanad men men...

1. Jag kan inte dricka ur mjölkglaset om jag ätit upp maten och inte har något till mjölken. Dricker aldrig mjölk som det är och kan absolut inte dricka mjölk om den inte är kall. Värmd mjölk kan jag absolut inte dricka!

2. Jag är hopplös på nycklar, lägger bort dom heela tiden. Tycker att jag lägger dom på ungefär samma ställe varje gång men..Eftersom sambon är van vid detta så fick ju såklart jag skulden när en av bilnycklarna försvann en längre tid. Såklart så kände jag mig ju skyldig eftersom jag vet att jag har lite dålig ordning på nycklar. Gissa var nyckeln var?..jo, i sambons ficka på ett par byxor han inte använt på länge och hängt in i garderoben..Gissa om jag mådde då?!!

3. När det regnat ute är jag rädd att jag ska kliva på daggmaskar..är ju såå äckligt. Det är även äckligt när man cyklar...tänk om jag cyklar på en daggmask och så liksom sprätter den upp på mig för att den fastnat på hjulet...bläh, va äckligt!

4. När jag målar har jag färg överallt, fulla kläderna, i håret och i ansiktet. På jobbet frågar dom ofta om jag gjort vita slingor!

5. Jag hatar att läsa instruktionsböcker, blir riktigt irriterad när jag ska läsa sånt. När jag köpt nån ny grej, typ digitalkamera eller nåt annat så försöker jag alltid att använda det jag köpt och se om det går innan jag läser instruktionerna. För att använda digitalkameran insåg jag ju att jag var tvungen att läsa för att få det att funka.

6. Har väldigt lätt att komma ihåg folk, både utseende och namn och det kan ibland bli pinsamt. Andra gången jag ser personen så hejar jag och den undrar ...Vem är det där??
Bodde på annan ort för några år sen och första halvåret kände jag ju knappt nån. När jag gick på stan så kunde jag möta någon och tänka..nämen, hon eller han känner jag och hejade...sen kom jag precis på att: Oj,då, det var ju han i charken på Hemköp eller hon i kassan på posten. Tror ni de kände igen mig?? näpp..

7. Har dåligt tålamod! Vill att det ska gå snabbt att göra saker och vill ha snabbt resultat! Kan resultera i mindre snygga bilder på bloggen eller så, är så ivrig på att få ut dom! Gör hellre många snabba saker en dag än håller på med en sak en hel dag! Har jag gjort många saker känner jag mig mer tillfreds och mer nöjd!

8. Jag är långrandig i mitt berättande!..märks det i den här listan?! *fniss* Många skriver nog väldigt kortfattat men det har jag svårt för!..men det bjuder jag på, det är ju det som gör att det är jag!

Jag utmanar i min tur bloggarna: Mysiga lantliga ting, Linneagården, Skogsfrun och Tildes sida.
Det var jättesvårt att välja några och jag vill egentligen utmana alla som tittar in här, har sett att många redan blivit utmanade!

Ha en bra kommande vecka! Kram :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!
Ser att du redan har blivit utmanad ;). Ha det fortsatt bra dag!

Postat av: skogsfrun

vad trevligt, tack för utmaningen:D nu ska jag börja fundera! så det knakar! :D kram

2007-09-02 @ 13:00:30
URL: http://skogsfruns.blogspot.com
Postat av: Nygammalt

Roligt att få läsa lite om dig! =) Det där med daggmaskarna var ju himla kul! *hi hi*
Jasså finns burken i den butiken? Den fick jag i present med lavendel i för länge sedan av min syster. Men lavendeln är död sedan länge tillbaka, borde kansk lägga i något annat fint...seg som man är. Tack för dina fina ord.
Kram.

2007-09-02 @ 14:11:05
URL: http://nygammalt.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Hej! Ser att jag blivit utmanad =) Det ska jag ta tag i snart, ska bara tänka lite först...haha.
Kram Johanna.

2007-09-02 @ 14:11:34
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: Maria

Härligt!!!

2007-09-02 @ 14:14:59
URL: http://vitthusmedvitaknutar
Postat av: Aina

Haha, så moro å lese, og da spesiellt om opplevelsen med nøklene. Ja, det høres nesten ut som min samboer. Han kan jo nesten ha brilla på nesa og glemme at den sitter der, fniss
Du er ikke så ulik med du, ja jeg er også umåtelig utålmodig, derfor hater jeg også instruksjonsbøker! hehe Ha en fin Søndag gumman! Aina

2007-09-02 @ 16:37:42
URL: http://moderncountry.blogspot.com
Postat av: Birgitta

...fniss... jag känner igen mig i det mesta!
Kram/Birgitta

2007-09-02 @ 16:51:59
URL: http://nicolinasboning.blogspot.com
Postat av: Sara

Men du vilken rolig läsning!! Skarattar igenkännande! Jag har fått klippa bort testar i håret pga målarfärg, har NOLL i tålamod!, läser aldrig en bruksanvisning (det gör sambon...), jag dricker aldrig mjölk (bara i gröt, som o´boy el i kräm...), jag känner också ofta igen folk....Visst är vi människor lika på mycket och ändå så olika! Undrar hur det skulle bli om vi skulle ses?? fniss....Kram på dig!!

2007-09-02 @ 17:32:22
URL: http://www.uppepavinden.blogspot.com
Postat av: Poppins

Kul att läsa om dig och dina små egenheter! Nu känner jag dig lite bättre, tycker jag. :)
Känner också igen mig lite i vissa punkter, t ex det där om namn och ansikten - jag är hopplös...
Instruktionsböcker är inte heller något för mig. Trial and error är typiskt mig, vilket innebär att jag ofta får krypa till korset och läsa igenom instruktionsboken i efterhand.
kramar

2007-09-02 @ 20:59:16
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Trollmor

Roligt att läsa om dina små egenheter!
Fortsätt gärna vara långrandig i ditt berättande, det gillar jag.
Kände igen mig med nycklarna, men är precis tvärtemot när det gäller utseende & namn, men lika pinsamt är det :-)
-Ni har väl träffats innan? Eeeeh...?

2007-09-02 @ 21:28:07
URL: http://stumpatrollet.blogspot.com
Postat av: Signe

Hanna: Japp, du med såg jag! :) Ha en fin kväll! Kram :)
Skogsfrun: Visst är det! Fundera du så kommer jag in och kikar sen! :) Kram
Nygammalt: Hehe..förstår att det var kul!..man är ju lite småknäpp..särskilt gällande daggmaskarna! *fniss* Kram :)
Johanna: Jajamen! Ser fram emot att kika in hos dig sen! :) Kram
Maria: Hehe...jaa. Kram :)
Aina: Hihi...Skönt att höra att det är fler som är som mig! Det underlättar! :) Kram
Birgitta: Va skoj!..skönt att höra att jag inte är ensam! :) Kram
Sara: Skoj att du tycker det! *ler* Va lustigt att vi är så lika! Jag har oxå mjölk i oboy förstås och till gröt och så men dricker som sagt definitivt inte mjölk som det är!..Hihi..om vi skulle ses en gång så skulle vi definintivt komma ihåg varann i alla fall! *fniss* Kram :)
Poppins: Hihi..kul att du tycker det!..Det känns bättre att läsa instruktionsboken i efterhand..då har man i alla fall FÖRSÖKT klara sig utan..men går det inte så!..Kram :)
Trollmor: Kul att du tycker det och att du står ut med min långrandighet! :) Har i dagarna förlagt en bilnyckel igen..tyckte jag var jättesmart när jag la den nånstans ..hmm..nu kom jag nog på var jag la den förresten! *fniss*..Du kommer väl ihåg min bloggadress i alla fall va?! *ler* Kram

2007-09-02 @ 21:38:47
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Sara

Tavlan finns att beskåda på en populär sida för nätauktioner, med bättre bild alltså!! Kika där om du är nyfiken....Sök på shabby chic....Där kan man buda också.....Kram!

2007-09-02 @ 22:32:45
URL: http://www.uppepavinden.blogspot.com
Postat av: Sara

Visst har jag gjort den, nu i eftermiddag faktiskt! Men jag har lagt ut den till försäljning! Kram!

2007-09-02 @ 22:37:46
URL: http://www.uppepavinden.blogspot.com
Postat av: Mia

Hihi, tack för de söta orden för min blogg och kul att lära sig lite mer om dig, kram!

2007-09-03 @ 16:31:46
URL: http://hemochlycka.blogspot.com/
Postat av: Signe

Sara: Har hittat den och kollat och den var superfiiin! :)
Mia: Detsamma till dig! Kram :)

2007-09-03 @ 19:38:45
URL: http://designe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback